torsdag 10 juni 2010

Måla!



Får man måla ärvda möbler? Jag har ett skåp från min farmor som jag inte vet vad jag skall göra med. Nu har jag funderat i snart ett halvår om jag skulle ta och måla om skåpet från den färgens som den har i dag brun till vit. Jag tror att den skulle bli bra. Se bra här på bilderna när man har målat om dom trista ärvda möblerna. Dom har fått ett nytt liv och dom passar förmodligen bättre in i dag i det rum som dom står i än vad den gjorde tidigare. Med vita väggar och ett vit skåp så kommer skåpet att kännas mindre och det smälter in i rummet. Jag tror att alla möbler kan vinna på att få en ny färg om det är så att man har tröttnat på ursprungsfärgen. Det är bara att prova. Det är inget som kan bli fel bara annorlunda.

Ha en trevlig Torsdag / Anne





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails