onsdag 30 juni 2010

Göteborg och Liseberg



I dag ger vi oss av till Göteborg och målet är Liseberg i två dagar.
Några dagar ledigt med familjen och vi gör vår an årliga tripp till nöjesparken Liseberg. Den här resan har jag gjort med mina föräldrar från 10 års ålder varje sommar. Och nu när man har egen familj och barn så går traditionen vidare. Enda skillnaden är att ju äldre man har blivit ju mindre åk attraktioner åker jag.
Hotellet vi kommer att bo på har också barndoms minnen. Elite Park Aveny. Här bodde jag med min far i sviten i en vecka när han arbetade i Göteborg för Saab. Konstigt att man oftast hamnar i samma fotspår som sina föräldrar.
Givetvis har hotellet renoverats några gånger under dessa år. Nu är det ett av dom hotellen i Göteborg jag väljer att bo på.

Jag ser fram emot dessa dagar med familjen. Och jag önskar er alla en trevlig fortsatt vecka till dig som arbetar eller har semester.

Anne





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails