tisdag 22 juni 2010

Allt är inte tillåtet i gardin väg.

Nej. Allt är inte tillåtet i gardin väg
. Som i dessa fönster tex. Det här är ett hus med mycket fönster och ligger på västkusten och som har en fantastisk utsikt över havet. På den första bilden har man lyckats med att sänka tak höjden och halvera fönstren med en kappa. Men det ser lite lustigt ut eftersom den övre delen av fönstret är synligt. Det finns bättre sätt att lösa detta gardinarrangemang på. Montera gardinstången uppe i taket eller ca 5 cm ovan fönstret. Om anledningen var att balken i taket sitter som den gör och att det enklaste sättet var att montera gardin stången efter den, Nej det var en dålig ursäkt. Det finns lösningar på dom flesta fönstren.



Den anndra bilden har man önskat ett större fönster än vad man har. Jag tycker inte att detta var någon snygg lösning. Jag kan tänka mig att det ekar bra i detta rum och med hjälp av textil på väggarna så dämpas detta. Ser ni att kappan sitter högre upp är gardinlängderna. Jag skulle ha hoppat över kappan och hängt upp flera gardin våder längs väggen. I detta rum är det ok att montera gardinstången under balkarna då det inte stör bara man håller en rak linje.
Alla fönster är en utmaning i sig och det är det som är så roligt.



Solen lyser och det hoppas jag att den gör på dig med. Ha en riktigt trevlig tisdag / Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails