torsdag 24 juni 2010

Helt galen längtan.



Jag har en helt galen längtan till vintern. >
Visst är det galet då det är midsommarafton i morgon. Vi alla i familjen är en riktig skiråkare. Vi brukar börja säsongen i funäsdalen i november. Men innan det så blir det några dagar till Norge i Juvass i augusti.
Våran dotter är en aktiv tävlingsåkare i slalom, så alla dagar man kan få på snö är guld. Det blev nog en ca 70 skid dagar förra säsongen.
Att få njuta av bra väder och den vackra utsikten som bjuds på i den svenska fjällen samt en riktigt bra backe är något som jag kan koppla av till. Det är semester för mig. Min nästa dröm att förverkliga är ett eget hus i fjällen.
Alla stugor som man hyr är oftast enkelt inreda och med furu överalt. Furu är inte något som jag älskar. Se bara i detta hus, furu är borta. Visst kan man inreda sitt fjälhus likt ett hem som är ombonat och trevligt att vistas i. För när man åker bort en vecka på semester så önskar man inte det enkla boendet utan diskmaskin och tvättmaskin en pinnsoffa att sitta i framför tv, eller en säng som är hård. Nej när man åker på sem så vill inte jag ha det sämre än vad jag har det hemma. Visst är det så!
Så vi har redan våra dagarna i vinter uppbokade för alla våra turer till fjällen

Självklart ser jag fram emot morgondagen med Midsommar så klart.
Jag önskar er alla en trevlig Midsommar





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails