lördag 22 maj 2010

Måste man ha gardiner?



Det finns inga måsten i livet brukar man säga. Och då finns det heller inget måste när man talar om gardiner. Har man vackra fönster så varför dölja dom. Men om man ändå önskar någon form av sol eller insynskydd så kan man som här på bilden sätta en korniche och då döljer man en rullgardin bakom den. En bra lösning som också blir dekorativt Om jag nu skulle önska gardiner i dom här fönstren på bilden vad skulle jag välja då?
Panelgardiner? NEJ det är en alldeles för stort stilbrott. Långa tunna längder? Ja varför inte. Hissgardin? Ja den ger ett bra solskydd som är vackert. 1700-tals rullgardin? Ja den gardinen är den som passar mest in tycker jag och den stämmer även överens med tidsepoken på huset. Valmöjligheten är många så det är bara att bestämma sig vad just du skulle vilja ha.

Sol i dag med och jag fortsätter att njuta. Jag önskar er en trevlig lördag.
/Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails