torsdag 20 maj 2010

En dröm i vanilj



Vanilj är det en färg? Om inte så låter det trevligt. Vit färg i alla tänkbara brytningar är vackert. Kan det bli för vit! När man arbetar med färger och mönster som jag gör så tycker jag att det är skönt att ögonen får villa när man kommer hem, och då är den vita färgskalan något för mig. Sedan är det alltid lätt att ändra med kuddar, ljusstakar och övriga små detaljer efter årstider som förhöjer inredningen.
Och glöm inte alla vackra växter som nu börjar komma till trädgårdshandlaren. i går var jag och för att inköpa kryddväxter för att skapa min lilla krydd trädgård. Det doftar ljuvligt om dom. Tänk en sallad och piffa till den med en vinegrätt gjord på kryddor från din egen trädgård. Eller lägga på en rosmarinkvist på köttet när du grillar. Jag tror bestämt att sommaren är här.

Njut av det vackra vädret. /Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails