lördag 17 april 2010

Fönster

Tänk att fönster kan vara så olika och att det kan ge olika intryck!
Små fönster ger minimalt med ljus in i rummet. Och dom stora panoramma fönstren ger ett till rum, de rummet som finns utanför.





Att vara "fönstertittare" är inte bara det man tror att det är. Jag tittar ofta "på" fönster, då med visst avstånd från rutan. Man kan få många olika funderingar kring dom som bor bakom det där fönstret. Vad man tycker om för gardiner, lampor och blommor Jag tycker att det kan beskriva hur en person kan se ut i kläde stilen. Oftast är det så att så som man har i fönstret speglarsig på hur du klär dig. Låter konstigt.
Men tänk dig mormors fönster och hur hon klär sig. Det är en viss likhet.
Tex, Har man "billiga" paneler, en på vardera sida och lampor som hänger i vardera fönsterruta som har olika höjd och olika färg, blommor som är konstgjorda så kan jag nästan svära på att personen som bor där beställer sina kläder på postorder och har fyndat de som hänger i fönstret där med. vist kan man fynda på postorder det gör jag med. Titta dig omkring idag när d tar dig en lördags promenad och se hur man har det i sina fönster och om du vet vem som bor där kan du tänka på om det stämmer.
Jag önskar er en trevlig lördag. /Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails