söndag 21 november 2010

Mera Jul



Jul på Biblioteksgatan

En försmak av julen och den skyltsöndag som kommer om 7 dagar i Norrtälje.
I dag tog jag en tur till Stockholm med min mor och far för att så på NK´s julskyltning som hade sin premiär i dag. Givitvis så besökte jag tomten och han lovade att komma till mig även i år.
Att se på NK´s julskyltning gör vi varje år. Alltid lika roligt att se vad dom har hittat på. Och så får man alltid höra någon historia om när min far arbetade på NK som dekoratör. Jo, den dekorativa ådran har jag från min far.
Vid ett tillfälle kom en kund in till Tygfönstret under juletid och berömde vår skyltning och han sa " Ni har mycket snyggare skyltning än NK och där har jag arbetat som dekoratör i många år men nu är jag pensionär". Det var en old kollega till min far visade det sig. Det är alltid lik roligt att få beröm för de arbete man lägger ner. I veckan kommer vi att skylta om i alla våra 4 st fönster och jul kommer jag lova att det blir.
Välkomna till Norrtälje för att se vår julskyltning på Söndag 28/11. Butikerna har öppet kl: 11-16.
Välkomna



Min Far och jag under lunchen i dag. Mycket trevligt.



Än något suddig bild på Tomten på NK. Han har en ny mer färg glad kostym, även han hänger med i modet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails