lördag 9 oktober 2010

Vit är det en färg?



Dom här bilderna kan man verkligen fundera över om jag är hemma hos någon eller om det är en steril miljö på ett sjukhus? När man ser sådana här bilder så kliar det i mina fingrar. Jag vill bara sätta igång med att ta in färg. En del är rädda för färger och mönster. Ja,, att det kommer att sticka ut och ta över i rummet Titta bara på bilden här nedan att där har man valt en färgstark tavla och inget mer än bara vit. Tavlan sticket verkligen ut men den behöver hjälp med färglada kuddar i soffan och en färg på gardinerna för att det ska bli jämnvikt i rummet. Kanske en matta på golvet med mer färg, skulle också ge mer jämnvikt i rummet.





Jag vet inte om jag skulle kunna sova i detta sovrum. Man får inte vara ljuskänslig på morgonen om man är den som sover länge. Jag tycker att detta ser mer ut som ett ljusterapi rum än ett sovrum hemma hos någon. Att bryta det vita med gråa fårskin är ett enkelt sätt att få det vita att inte kännas så vit. Samt om man är rädd för att ta in färg så kan grå om vi nu får kalla det för färg vara ett steg i rätt riktning
Men det finns inget som kan bli fel i inredning. Det är bara du som kan avgöra hur du vill ha det i ditt hus.
Höstens inredning bjuder på färger så önskar du plocka in färg i dit vita rum så har du ett ypperligt tillfälle att göra det nu. Och nu är färgerna mer dämpade än vad dom brukar vara till våren och sommaren då vi har mycket starka pastell färger.

Låt eran kreativitet flöda i helgen och bjud in hösten i ditt hus.
Ha en mycket trevlig helg.
/Anne


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails